Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER

JohansJulehjerter.dk er en Privat Mindre Virksomhed (PMV) ejet af Johan Rosenkilde. Se kontaktoplysninger her.

Handelsbetingelserne gælder ved køb af varer på JohansJulehjerter.dk.

BESTILLING

Bestilling foregår via formularen på vores Webshop side. Processen adskiller sig efter om bestillingen vedrøreri digitale eller fysiske produkter.

BESTILLING AF DIGITALE PRODUKTER

Ved digitale produkter afskriver du dig din almindelige 14-dages fortrydelsesret ved fjernkøb. Dette godkendes ved et specifik kryds sat ved bestillingen.

Umiddelbart efter bestilling, regner du selv total-prisen inkl. moms for din bestilling ud og overfører beløbet, se under BETALING.

Efter betaling, se nedenfor, modtager du hurtigst muligt dine bestilte digitale produkter samt en faktura.

BESTILLING AF FYSISKE PRODUKTER

Ved bestilling af fysiske produkter, modtager du hurtigst muligt en ordrebekræftelse. Denne er en bekræftelse på, at vi har modtaget din ordre, og at vi kan efterkomme den. Ordrebekræftelsen indholder en total-pris for din bestilling inkl. fragt og moms.

Vi har muligvis ikke varerne du ønsker, eller de kan være udsolgt, eller det kan ske, at vi af anden grund ikke kan efterkomme din ordre. I så tilfælde vil du modtage besked herom i stedet for ordrebekræftelsen. Du vil så have muligheden for at bestille noget andet, eller at få din betaling sendt tilbage (se også under Betaling).

Når du har modtaget ordrebekræftelsen, overfører du beløbet til os, se under BETALING

BETALING

Hos JohansJulehjerter.dk foregår betaling ved en overførsel via MobilePay til nr. 32667. Vi modtager pt. desværre ingen kreditkort. Alternativt kan vi også modtage direkte pengeoverførsel til reg nr. 5020, kontonr 1551251 (Jyske Bank).

Når du betaler med MobilePay skal det navn, du indtaster på bestillings-formularen stemme med det navn, der står på MobilePay, så vi kan se hvilken betaling hænger sammen med hvilken bestilling. Betaler du med pengeoverførsel skal navnet på afsenderkontoen stemme med navnet på bestillingen.

Aflægger du en bestilling uden at betale for den via MobilePay, så kontakter vi dig muligvis for, om betalingen er blevet glemt eller om der er et problem. På digitale produkter afventer vi din betaling umiddelbart efter bestilling, og på fysiske produkter afventer vi den efter at have sendt dig en ordrebekræftelse.

Alle priser på webshoppen er inklusiv moms og i DKK.

FRAGT OG LEVERING

Vi sender sædvanligvis med DAO eller GLS, men vi forbeholder os retten til at benytte et andet fragt-firma. Du specificerer i din bestilling om du ønsker sendt til pakkeshop eller til din private adresse.

Vi bestræber os på at afsende de fysiske varer hurtigt, så du har dem indenfor 5 hverdage, men vi stiller ingen garantier. Sædvanligvis afsendes pakker 2 gange om ugen. Visse produkter, såsom færdig-flettede julehjerter, kan tage længere tid, hvis de skal fremstilles først. Der kan forekomme ekstra forsinkelser hos fragt-firmaet, fx op til Jul. Det har vi intet ansvar for.

Vi sender dig en email, når vi har afsendt varerne. Hvis du mod forventning ikke får sådan en besked indenfor rimelig tid, eller derefter ikke har modtaget varerne indenfor rimelig tid, så kontakt os på webshop@johansjulehjerter.dk

Hvis du meget mod forventing skulle modtage noget andet eller mindre end det du har bestilt, så kontakt os på webshop@johansjulehjerter.dk

FORTRYDELSESRET VED DIGITALE KØB

Du fraskriver dig retten til de almindelige 14 dages fortrydelsesret ved alle køb af digitale varer. Dette har du særskilt godkendt, da du aflagde ordren. Dette er i overenstemmelse med handelsloven, og kotume ved handler med denne slags digitale varer.

FORTRYDELSESRET OG RETURNERING VED FYSISKE KØB

Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager dine varer. Hvis du fortryder købet, skal du kontakte os senest 14 dage efter, at du har modtaget dine varer og derefter returnere dem til os.

Hvis du fortryder købet, skal du levere varerne til:

Johans Julehjerter
c/o Johan Rosenkilde
Bistrupgårdsvej 29
3460 Birkerød

Varerne skal leveres tilbage til Johans Julehjerter i samme stand, som du har modtaget dem. Du skal derfor sørge for, at varerne er pakket forsvarligt ind.

Varerne skal leveres til os i original emballage i en beskyttende fragt-indpakning. Varen og dens emballage skal være så produktet kan sælges igen til fuld pris, så du må ikke påklæbe noget eller skrive på den originale emballage.

Varerne skal sendes til os senest 14 dage efter, at du har gjort brug af fortrydelsesretten.

Omkostninger ved at sende varerne til os ved brug af fortrydelsesretten påhviler dig. Såfremt vi har sendt den forkerte vare, dækker vi retur-fragt-omkostningerne. Vi kan evt. foreslå at den forkert fremsendte vare købes af dig til en fordelagtig pris, men det står dig frit for at afslå tilbuddet.

Når du sender varer retur til os, bedes du vedlægge en returseddel med det oprindelige faktura-nummer på, så vi kan identificere hvilken ordre returneringen tilhører.

Ved returnering kan der udstedes et tilgodebevis til webshoppen eller beløbet kan tilbageføres på MobilePay eller kontooverførsel. Det er op til dig.

REKLAMATIONSRET

Der ydes to års reklamationsret i henhold til købeloven. Såfremt du oplever, at en vare er mangelfuld, tilbyder vi at få varen repareret, ombyttet eller give pengene tilbage/afslag i prisen. Dette afhænger af den enkelte situation.

Vi forbeholder os retten til at vurdere, hvilken form for kompensation der træder i kraft.

For at benytte sig af reklamationsretten er det nødvendigt, at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug. Der er fx ikke reklamation på julehjerter du selv fletter, som går i stykker idet du fletter dem, medmindre det kan påvises, at delene var skåret forkert under produktionen eller lignende defekter.

Ved færdigflettede hjerter og lignende produkter, der er færdig-bearbejdet i hånden, kan der optræde mindre krøller, ridser og rivninger i materialet. Dette er en naturlig del af håndlavet kunst, og det  udløser ikke almindeligvis reklamationsret, medmindre omfanget er af en sådan grad, at det alvorligt skæmmer det generelle visuelle indtryk af produktet. I så fald påhviler det kunden, at kontakte os hurtigst muligt efter modtagelse af produktet.

Kontakt os på webshop@johansjulehjerter.dk med billeder af den mangelfulde vare og en kopi af fakturaen som dokumentation ved reklamation.

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til webshop@johansjulehjerter.dk.

Forhåbentlig vil vi altid kunne finde en løsning sammen, men gør vi ikke det, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens adresse er Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.

COOKIES

På JohansJulehjerter.dk anvendes pt. ingen cookies.

PERSONDATA

For at kunne handle på JohansJulehjerter.dk skal du som minimum oplyse dit navn, din adresse, din e-mailadresse. Disse informationer er nødvendige for at kunne gennemføre dit køb.

Vi videregiver aldrig disse informationer til tredjepart, i henhold til Persondataloven. Dine oplysninger bliver registreret og gemt som led i vores dokumentation til Skat af salget. De gemmes derfor i 5 år fra udgang af indeværende år, hvorefter de slettes.

Som registreret har du altid mulighed for aktindsigt i de oplysninger vi har om dig i henhold til Persondataloven.